Methodology for the use of historical elements of the town in the primary education
DOI:
https://doi.org/10.62430/rtb20252322009Keywords:
historical components, methodology, townAbstract
The historical elements of a town complete a fundamental list in the invigoration of the cultural identity, as well as in the rescue of the historical roots and their natural and cultural patrimony. These components bring near to the educational one on the inquiry of their community, and to historical and social sources that promote the education in values; the objective of the investigation was directed to: to propose a methodology to the educational ones to integrate the historical components of the town in the process of teaching-learning of the subjects of fourth grade in the primary education, in the educational institutions "Paquito González Cueto" and "José Martí", Cuba. For the development of this investigation, summary methods and prosecution of the information were used, those that allowed to verify the existent inadequacies as for the knowledge of the educational ones about historical components of the town. The sample included at 12 educational of these two educational institutions. The developed methodology established an instrumental theoretical and other apparatus with stages and necessary methodological procedures. The proposal was subjected to socialization shops with specialists that endorsed its quality and relevancy. The implementation of this methodology contributed significantly to improve the level of knowledge, abilities and values of the educational ones.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Objeto: El AUTOR-CEDENTE transfiere de manera TOTAL Y SIN LIMITACIÓN alguna al CESIONARIO (Revista The Biologist (Lima)) los derechos patrimoniales que le corresponden sobre sus obras por el tiempo que establezca la ley internacional. En virtud de lo anterior, se entiende que el CESIONARIO adquiere el derecho de reproducción en todas sus modalidades, incluso para inclusión audiovisual; el derecho de transformación o adaptación, comunicación pública, traducción, distribución y, en general, cualquier tipo de explotación que de las obras se pueda realizar por cualquier medio conocido o por conocer en el territorio nacional o internacional.
Remuneración: La cesión de los derechos patrimoniales de autor que mediante este contrato se hace será a título gratuito.
Condiciones y legitimidad de los derechos: El AUTOR-CEDENTE garantiza que es propietario integral de los derechos de explotación de la(s) obra(s) y en consecuencia garantiza que puede contratar y transferir los derechos aquí cedidos sin ningún tipo de limitación por no tener ningún tipo de gravamen, limitación o disposición. En todo caso, responderá por cualquier reclamo que en materia de derecho de autor se pueda presentar, exonerando de cualquier responsabilidad al CESIONARIO.
Licencia de acceso abierto: El AUTOR-CEDENTE autoriza que manuscrito publicado en la Revista Científica The Biologist (Lima) (versión Impresa ISSN 1816-0719, versión en línea ISSN 1994-9073) permanece disponible para su consulta pública en el sitio web http://revistas.unfv.edu.pe/index.php/rtb/index y en los diferentes sistemas de indexación y bases de datos en las que la revista tiene visibilidad, bajo la licencia Creative Commons, en la modalidad Reconocimiento-No comercial- Sin Trabajos derivados –aprobada en Perú, y por lo tanto son de acceso abierto. De ahí que los autores dan, sin derecho a retribución económica, a la Escuela Profesional de Biología, Facultad de Ciencias Naturales y Matemática de la Universidad Nacional Federico Villarreal (EPB - FCCNM - UNFV), los derechos de autor para la edición y reproducción a través de diferentes medios de difusión.

































